Čišćenje kamenca u bojleru

Servis i popravka bojlera logo

Servis i popravka bojlera

063/262 242 Beograd
Radimo 24h dnevno - odobreno od strane ministarstva za rad na terenu i za vreme COVID-19

Bojler zaista uvek mora da bude funkcionalan, kako ne bismo imali nikakvih problema, u smislu da odvrnemo slavinu a da iz nje poteče samo hladna voda. Jasno je da je potrebno da bojler ugreje čitav kazan za najkraće vreme koje može. Na primer, u početku, kada kupimo bojler, tada se on ugreje za oko sat vremena, ako je u pitanju oko osamdeset litara. I to ako je termostat podešen na idealnu temperaturu, dakle, obično na ekonomik.

Međutim, kako vreme prolazi, može da se dogodi da se sve duže greje voda, i da nam se onda troši više električne energije. To sve dalje znači da će vaši mesečni računi za struju biti znatno veći.

Ovo je sve ozbiljnije onda kada bojler nikada ne gasimo, tj. kada on uvek stoji uključen u struju. Ukoliko u kući imamo malu decu, ili stare ukućane, tada je potrebno da toplu vodu imamo u svakom mogućem momentu. 

Nama samima, topla voda treba ujutru radi redovne higijene, pre odlaska na posao, u školu, na fakultet, ili neke druge redovne aktivnosti. Isto tako, želimo da se osvežimo popodne, pre kafe sa prijateljicama i drugovima na piću, ili uveče, kada planiramo dobar provod u gradu, preko vikenda. Ne možemo da zamislimo, da vode nema onda kada nam je najpotrebnija! A upravo kamenac može da bude razlog zašto je crkao grejač, pa iz tog razloga uopšte nemamo toplu vodu.

Ili, u drugom slučaju, da se dogodi da računi za struju budu uvećani i do tri ili četiri puta, jer nam bojler stalno radi, umesto da se povremeno isključi.

Koliko puta godišnje je potrebno čistiti kamenac u bojleru?


Ovo se dešava zbog toga što bojler ne može brzo da zagreje potrebnu količinu vode, tj. da dostigne temperaturu koju je zadao termostat. Termostat pokazuje koliko bi trebalo da se zagreva voda. Može da se desi i kvar na termostatu, pa da voda u bojleru proključa, ali onda vas od eksplozije spašava sigurnosni ventil, kroz koji treba da izađe para. Bojler se pretvara u bombu samo onda kada ni sigurnosni ventil ne može da otpusti silni pritisak iz bojlera i nastaje najgori mogući scenario koji vam uništi kupatilo.

Koliko puta godišnje treba čistiti kamenac? Obično je to na šest meseci i to se smatra idealnim, mada kada je u pitanju beogradska voda, čišćenje kamenca bi moglo da bude i na osam do dvanaest meseci. Samo na ovaj način pomažete bojleru da uvek bude u top formi i sprečavate da se od kamenca napravi neka još veća šteta od povećanih računa za struju i čekanja satima da se ugreje voda.

Saveti za samostalno čišćenje kamenca u bojleru

 

Možete da probate da čistite sami kamenac iz bojlera, ali tada bi trebalo da pazite da ne opečete prste. Naime, trebalo bi ispustiti prethodno svu toplu vodu koja se nalazi u bojleru. Bojler biste morali da znate da rasklopite i nakon toga da pravilno sklopite, a ako vam ovo ipak zvuči nepoznato i nikada niste radili, pa čak ni uživo gledali kako se to obavlja, možda je bolje da pozovete majstora za bojlere

 

Zašto je potrebno čistiti kamenac u bojleru?

 

Neki proizvođači bojlera će vas usloviti da garancija važi samo u slučaju da ste redovno čistili kamenac. U zavisnosti od proizvođača, to može da bude na šest ili na dvanaest meseci. U slučaju da to niste radili, i da nemate račun da dokažete da je bojler uredno servisiran, tj. čišćen od kamenca, može da se dogodi da vam proizvođač odbije garanciju i na sam bojler, tj. na kazan. Stoga je najbolje zvati majstore, koji će vam taj račun uredno dati, pa ćete moći da dokažete da se o svom bojleru brinete na najbolji mogući način i produžavate mu radni vek. 

 

Da li može da nam izazove štetu ako ne čistimo kamenac iz bojlera?

 

Šteta koja nastaje kada ne čistimo kamenac iz bojlera je zaista višestruka. Kamenac ne može ništa dobro da vam donese, tako da morate da znate da je neophodno da isti eliminišete. Pre svega, povećani računi za struju su nešto veoma neprijatno, jer bacate novac u vetar. Takođe, dugo čekanje da se voda ugreje, često zna da iznervira ljude, posebno ako u domaćinstvu ima više članova, od kojih su neki i mala deca ili starije osobe. Treće, kada je nakupljen kamenac u bojleru, to dalje znači da će se on sakupljati i na grejaču, pa se time smanuje vek trajanja ovog uređaja.

 

Da li ste se zapitali nekada, da li je jeftinije da čistite kamenac iz bojlera ili da menjate grejač? Naravno da je jeftinija usluga očistiti kamenac, i iz bojlera i sa grejača, nego da kupujete i menjate grejač. Grejač može da bude zamenski ili originalan, od istog proizvođača od koga je i bojler. 

Postoje kazani koji lakše prikupljaju kamenac od drugih. Navešćemo kakve vrste kazana postoje. Pre svega, tu su emajlirani kazani i oni su sa najpovoljnijom cenom, tako da su svakome dostupni. Njihova garancija je na jednu godinu, a u praksi se redovno dešava da bez problema rade od tri do četiri godine i za to vreme ste mirni. Drugi po redu, i po ceni, su bojleri koji imaju kazan od pocinkovanog lima. Ovo je kazan koji teže skuplja rđu, tako da može duže da traje. Garantni list glasi na četiri godine, ali u svakodnevnom životu, ova vrsta bojlera traje od sedam do osam godina. Postoje i bojleri čiji je kazan premazan čelikom, pa je njihova garancija na pet godina, nakon čega bi trebalo da očistite kamenac i da to dokažete proizvođaču, kako bi garancija bila produžena na još dodatnih pet godina, tako da ste mirni čitavih deset godina, pa i duže, naravno. Bojleri i kazani, traju uvek duže nego što garantni list to govori, ali morate da se brinete o bojleru i da redovno čistite od kamenca. 

Kamenac može samo da najeda, nagriza i da na kraju uništi delove bojlera, kao što su kazan ili grejač, tako da ponekad dolazite u situaciju da kupujete nov uređaj, a to je naskuplje. Svi mi želimo da što ređe kupujemo nove sanitarije i da stare traju što duže, ali tako da rade ispravno i da budu funkcionalne.

Čišćenje kamenca u bojleru Beograd


Ako ste iz Beograda, tada možete da se obratite našim majstorima, koji do vas, u slučaju hitnih intervencija, mogu da dođu u roku od sat vremena. To bi značilo da nije važno da li ste u Resniku, Žarkovu, Rakovici, Bežanijskoj kosi, Zemun polju ili bilo kom drugom udaljenijem delu grada, majstori će stići u roku od šezdeset minuta.

Tajna se krije u tome da oni imaju dežurne službe, koje će u svakom trenutku, i to bukvalno, da prime vaš poziv, a nakon toga će krenuti u svojim specijalno opremljenim vozilima, koja čekaju spremna. U tim vozilima se nalazi sve što je potrebno da bi se uspešno izvela intervencija. Dakle, tu je alat koji je profesionalan, zatim, oprema, pribor, tehnika, rezervni delovi, zamenski i originalni... A ono što je najvažnije, to je da su naši majstori ljudi koji ovaj posao rade preko trideset godina, tako da imaju neprocenjivo iskustvo.

U praksi su videli sve moguće i nemoguće situacije, razne vrste kvarova. Sa svime su se uspešno izborili i na kraju je sve profunkcionisalo. Cene su takve da se ne govore preko telefona, jer se one formiraju na licu mesta, kada majstori uspostave preciznu dijagnostiku. Zbog toga je ustanovljena dobra praksa da se dolazi na poziv bez da se taj dolazak naplati. Ovo omogućava građanima da im majstori dođu u kuću, da za to ne plate ništa a da dobiju dijagnostiku. Većina ljudi se odmah odluči i da im majstori odrade posao, iz prostog razloga što su cene naših ekipa veoma realne, i kao takve svakome pristupačne. Druga dobra stvar je u tome što se dolazi odmah, a ne nakon tri ili četiri dana.

Evo, priznajte i sami, koliko puta vam se desilo da zovete neke majstore i da vam se oni jave, uredno, ali da vam kažu da se nalaze na nekoj intervenciji i da ne mogu trenutno da vam pomognu, ali će vas zakazati za tri dana od danas. Tri dana bez tople vode je previše, pa se zbog toga, ovakvi kvarovi sa bojlerom mogu tretirati i kao hitne intervencije. 

Baš zato ljudi vole naše majstore i svoje iskrene preporuke prenose dalje, svojim komšijama, prijateljima, rođacima, kolegama... Svima koji žele majstore koji su dostupni u svakom trenutku, i koji ne oklevaju, ne odlažu, a pri tome, imaju cene kojima se mogu pohvaliti kao veoma konkurentnim.

Još jednom bismo naglasili da ne insistirate na ceni preko telefona, jer je ona samo paušalna. Dok se ne pogleda uređaj, ne može ni da se kaže koliko nešto košta, jer se ne vidi obim posla niti to da li je potrebno da se neki deo menja ili ne. LJudi se ponekad iznenade što je cena uživo viša nego što je rečena preko telefona, mada postoje i suprotne situacije. Ali, ovo je odlika neprofesionalnosti, i zato je naši majstori izbegavaju, osim kad ljudi insistiraju da čuju barem orijentacione cene.

Budite strpljivi, majstori će doći i sve će vam kazati šta treba da znate.